Elektryczne BMW i3 – zasięg zwiększony do 300 km
Posted on: 20 maja, 2016, by : adminPrawdopodobnie w wakacje będzie dostępne elektryczne BMW i3 z nowym akumulatorem opartym na ogniwach litowo-jonowych o mocy 94 Ah. Dzięki temu BMW i3 zyska aż 33 kWh przy niezmienionej wielkości samego akumulatora, co znacznie zwiększy zasięg na jednym cyklu NEDC: teraz kierowca będzie mógł przejechać do 300 km zamiast dotychczasowych 190 km.
Skutecznie zwiększony zasięg dzięki nowym akumulatorom w Bmw i3
Przy normalnym korzystaniu z samochodu, po uwzględnieniu różnych czynników zewnętrznych oraz konieczności korzystania z ogrzewania lub klimatyzacji, przy jednym ładowaniu akumulator umożliwia jazdę do 200 km. Zwiększenie mocy akumulatora nie przełoży się na zmniejszenie jego osiągów: samochód z silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW / 170 KM nadal przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,3 s. Jeśli porównać te wyniki z innymi samochodami elektrycznymi z tego samego segmentu, BMW i3 można uznać za samochód najbardziej sportowy oraz najbardziej oszczędny (zużycie energii: 12,6 kWh/100 km dla jednego cyklu jezdnego).
BMW i3 z mniejszym akumulatorem 60 Ah, który kierowcy mogli poznać w ciągu dwóch ostatnich lat, nadal będzie dostępny w sprzedaży. Każda z wersji BMW i3 będzie również dostępna z dwucylindrowym silnikiem w wersji Range Extender. Silnik zapewnia odpowiedni poziom naładowania akumulatora w czasie jazdy, co przekłada się na wydłużenie jazdy o dodatkowe 150 km. Warto porównać osiągi obydwu modeli w cyklu mieszanym. Zarówno BMW i3 (94 Ah), jak i BMW i3 (60 Ah) zużywa zaledwie 0,6 l paliwa (benzyny)/100 km, przy zużyciu energii odpowiednio: 11,3 oraz 13,5 kWh/100 km. Seria BMW i3 to również bardzo niska emisja CO2 – dla cyklu mieszanego wynosi ona 12g/km dla BMW i3 z akumulatorem 94Ah oraz 13 g/km dla BMW i3 z akumulatorem 60Ah. Wykorzystanie silnika spalinowego rozszerza paletę BMW i3 do czterech modeli. Jednocześnie BMW i3 to nadal najlepiej sprzedający się na świecie samochód elektryczny klasy premium.
Jak jeździ elektryczne i3 ze stajni BMW?
Wprowadzenie do oferty nowego BMW i3 (94 Ah) nałożyło się w czasie z uzupełnieniem oferty wyposażenia o mocniejsze i jednocześnie mniejsze stacje ładowania przeznaczone do prywatnego wykorzystania. Sama konstrukcja BMW i3 daje klientom możliwość wyposażenia samochodu w akumulatory nowej generacji.
Zużycie energii jest faktycznie niewielkie – 12,6 KWh/100 km. Rzecz w tym że, aby naładować akumulatory do pełna trzeba dwa razy więcej energii. Przykład – prąd ładowania 12 A razy 230 V to 2,7 KWh. Ponieważ trzeba ładować 10 godz. aby uzyskać tylko 80 procent naładowania daje 27 KWh. To już jest bardzo dużo. To samochód ekologiczny ale wcale nie tani w utrzymaniu. Kogo wy chcecie oszukać?